wtorek, 23 lipca 2013

kursik: mixed-mediowy blejtramik

Lubicie robić małe prezenty? Bo ja bardzo! Oto jeden z nich, który przygotowałam dla przyjaciółki :-) Dziś chciałam Wam pokazać dość prosty i bardzo przyjemny sposób (bo praca z mediami to czysta przyjemność ;-) choć czasem trudno potem doczyścić paluszki!) na stworzenie właśnie takiego drobiazgu by sprawić komuś radość!

Będziecie potrzebować:
- dowolny blejtram/płócienko/podobrazie (w sklepach funkcjonują różne nazwy)
- media: gesso, ecoline w ulubionym kolorze, tusz distress, gel medium (opcjonalnie), perfect pearls lub mgiełki lub inne dowolne media! :-)
- stempel lub stemple
- taśmy washi i/lub plastry wprost z domowej apteczki!!!
- kwiatek gotowy lub samodzielnie zrobiony
- maska lub maski u mnie maska powstała z taśmy ozdobnej z Empiku
- detal z masy plastycznej lub wycinakowy (np. ramka, zegar…)
- jakieś błyskotki – ja wykorzystałam tanie sztuczne cyrkonie ze sklepu papierniczego :-)

przygotujcie wszystkie przydasie
i blejtramik -  ja wybrałam malutki kwadracik 7,5*7,5cm
przy pomocy niesamowitych kolorów ecoline wyczarujcie chlapnięciami i maźnięciami miękkim pędzelkiem piękne plamki :-) poczekajcie aż wyschnie lub podsuszcie nagrzewnicą/suszarką
dodajcie kolejne warstwy ecoline, kawałki taśm washi plus ewentualnie skrawki papieru czy inne drobiazgi, które mają pojawić się w Waszej pracy
przy pomocy profesjonalnych masek lub z wykorzystaniem np. taśmy papierowej z wzorkiem stwórzcie ciekawą fakturę nakładając gesso
 by po chwili oderwać taśmę uzyskując filigranowy wzorek
 lub wykorzystajcie inne preparaty by uzyskać ciekawy efekt – ja wykorzystałam troszkę ciemniejszy kolor ecoline
 który dał taki delikatny efektowny wzorek
 następnie dodajcie kolejne fragmenty taśm washi bądź zwykłych plastrów (dostępne są wspaniałe różnorodne plasterki – popytajcie w aptece! Znalazłam nawet z jedwabiem!) do tego delikatne stemplowanie
 w wolnej chwili ;-) przygotowujemy sobie kwiatek - można go zrobić samemu np. wg kursików z Portalu Scrapujące Polki :-) lub też wykorzystać gotowy! Ja miałam gotowy jasny kwiatek, który nie bardzo pasował mi do całości, więc musiałam zabarwić go na kolor idealnie pasujący do mojej pracy :-) najpierw zabarwiłam go ecoline i lekko zmieniłam kształt gdy płatki były jeszcze wilgotne, następnie brzegi pokryłam gesso, roztarłam palcami gesso, nadałam kwiatkowi pożądany kształt i już mogłam go umieścić na pracy! :-)
 teraz na pracy umieszczacie główny element – u mnie jest to piękne okienko z masy plastycznej oraz kwiat i błyskotki – ja pokryłam je gel medium by nie były aż tak błyszczące ;-) a także inne drobne detale by sprawdzić jak wygląda cała kompozycja...
 ponieważ to jeszcze nie było ‘to’ dodałam kolejne kawałki taśmy washi zabarwione ecolinami i perfect pearls przecierając całość delikatnie w kilku miejscach gesso i dodatkową ilością migoczącego perfect pearls :-)
 i mój blejtramik gotowy!
 można go postawić (lub powiesić) i cieszyć oczy! ;-)
 I jak Wam się podoba? Ja myślę, że efekt jest naprawdę fajny co ku mej radości potwierdził uśmiech na twarzy obdarowanej osóbki ;-) Spróbujecie?

3 komentarze: